Sunday, August 22, 2010

Questionaire?????


Salam and very gOod Morning to ol's my gOod reader's,

Anyway... i wOuld like tO share sumthing memandangkan i gOt a few questiOn frOm my facebOok member's which is they interested tO knOw bOut Make-up then lucky ade yang mohOn kerja tO be my assitant and photographer. Suddenly, im quit shOcked jugak coz i didn't offering any positiOn. But it's Ok!! really appreciate and my be i will offering all of u one day.

This passage frOm my facebOok:

Between You and Sariah Othman
Sariah Othman August 17 at 8:40am
1. ajarkan sy make up bhgian mata bagi nmpk cantik bgmana??? boleh tak??

2. BAGI CARA STEP BY STEP...sbb sy suka make up bahagian mata..saya suka simple2 je kalau nak keluar santai..sprt ada eye liner,mascara,bedak, liptick n eyebrow pun dah cukup...macam mana nak bagi kan makeup kekal dimuka...


1st of all Thanks to KAK SARI fOr ur QuestiOn.


Untuk mendapatkan solekan yang minimal pemilihan warna adalah sangat2 penting!!! Kenapa penting?? if dalam keadaan cuaca yang panas u’ols nak pakai cOlor yang terang benderang.... like Red, BlueBlack, Light Green and any color yang hot. For me its can’t make u comfort!!! Musim panas fokus solekan adalah Natural and ringkas. Pu3 menyarankan u’ols untuk memilih warna-warna lembut atau warna tanah dan medium color. Brown color juga adalah antara warna yang selamat dan juga bersesuaian dengan apa keadaan sekali pun.

Untuk Solekan yang NATURAL, APA YANG PERLU ADA?



Yes! Compact powder (two a cake), Eyeshadow, Eyeliner, Maskara, Blusher and Lipstick mmg antara yang terpenting and perlu ada dalam tas tangan u’ols. Dalam keadaan cuaca yang panas Compact powder jenis two a cake adalah The Best fOr ol’s of u... tidak berminyak dan melekit. No NEED FOUNDATION! Juz dap kan bedak terus ke muka.



TWO A CAKE = Foundation + Powder



U SHOULD TRY MY SECRET RECIPE : basahkan sponge untuk memberi impak pada solekan. Bedak akan menyerap ke kulit dan akan menampakkan muka u’ols licin and tidak berbelak. If u’ols berpeluh pon bedak tak kan berbelak.


Teknik:.


1. Dapkan bedak ke seluruh muka juga pada seluruh bahagian mata agar warna sekata


2. Untuk aplikasi warna natural pilih eyeshadow berwarna gold atau warna tanah. Sapukan pada seluruh kelopak mata. Untuk lebih impak, sapuan haruslah ke atas dan ia mesti melebihi garis kelopak mata sedikit.


3. Gariskan eyeliner pada atas mata. Garisan haruslah tidak terlalu tebal dan gunakan jenis pensil sekiranya u’ols tidak berapa reti nak gunakan yang jenis cecair. Gariskan sedikit demi sedikit hilang ke hujung mata.


4. Sapukan mascara pada bulu mata, ini adalah elemen yang paling penting kerana mata u’ols akan lebih terserlah dengan bulu mata yang panjang dan menarik. Jangan lokek untuk membeli mascara, beli yang original. Pu3 suggest anda cuba Maybeline Magnum Volume Express, memang impak die berkesan!! Pu3 sendiri guna maybeline Magnum.


5. Blushkan pipi u’ols dengan blusher color baby pink. Ramai yang takut nak pakai blusher sb takut macam badut kan??? Sebenarnya blusher yang menampakkan u’ols cute & melengkapkan penampilan.


6. Lipstick haruslah warna yang soft pink, Natural sahaja lebih menarik.. hanya sekadar nampak sedikit glossy and pinky pada bibir u’ols.



DONE!!! Sesuai digayakan untuk keluar ke mana2 dengan gaya yang chicky and Natural Beauty.


HOPEFULLY Kak Sari clear dengan teknik yang pu3 share ni, if still ade yang Kak Sari or reader’s nak tau.. jangan segan2 sila tinggalkan comment u’ols. I will guide u.


THANKS GUY’S!! SELAMAT BERPUASA!!



~ COUNTING DAY to Celebrate HARI RAYA AIDILFITRI ~



No comments: